Jag har som jag skrev i min första Post med mig en fällkniv Sedan jag var i tioårsåldern det vill säga 40 år. Det har varit lite olika knivar gemensamt för dem är att jag är knivintresserat och har tyckt om dem för tillfället. Vanligen har de varit ganska små och just nu är de ännu mindre. Jag har fått för vana att använda dem till att öppna saker såsom förpackningar med mat, brev. Jag använder dem När jag behöver något tunt att peta med. Eftersom att jag blivit väldigt van med kniv med åren därför jag säga att jag hanterar den med en försiktighet och precision som gör att jag är princip skulle tordas peta mig i örat med den. ( nej jag gör det förstås inte). Använder den förmodligen en massa situationer där någon annan skulle använt annat verktyg eller löst problemet på ett helt annat sätt. Jag finner ingen som helst anledning att försöka övertyga andra människor om knivens förträfflighet jag är lite mer åt varit en sin egen salighet. Tycker dock att det är roligt att byta erfarenheter med andra som gör som jag. Jag bär med min del andra onödigheter också så som armbandsklocka fast jag har mobiltelefon, vigselring, solglasögon fast mina ögon tål solljus plånbok Fast min mobiltelefon har ett fodral med plats för kort, Mobil telefon fast jag inte alltid behöver det vara anträffbar, kort på fru och barn i plånboken fast jag minns hur de ser ut från dag till dag. Jag bär kort sagt en massa prylar som jag inte behöver hela tiden men som underlättar min vardag och som jag tycker att det är roligt att äga.
Bosse