Militärtält, var får man tag i ett?

Kanske här?:
Armétältuthyrningen R. Gustafsson
St. Arödsg. 9,
422 43 HISINGS BACKA Tfn/fax 031-23 91 98
Mobiltfn 0705-53 91 98

Gula tidningen

Nu är det så att jag har sett under ett par veckor någon som säljer ett militärtält i Gula tidningen.
Senast var annonsen innne var för två dagar sedan.
MVH
KIM

Vandrare; sa:
Köpa, låna, hyra militärtält? Var gör man det?

Militärtält

Själv har jag vid ett flertal tillfällen helt enkelt begett mig till närmaste militärförläggning och artigt fragat om man möjligen kan fa lana ett tält 12 eller 20 för behjärtansvärda ändamal en vecka eller tva. Med en minimal talang för övertalning brukar det inte vara nagra problem.

/Olof Sundström

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
fristående

Kolla "fristående" överskottsbolag, typ Kviberg i Göteborg eller de som säljer på postorder. Finns någon gammal tråd där det räknas upp en massa överskottsbolag. Ö&B har väldigt sällan militärtält även om det förekommer.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.