• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

MIDSOMMAR 2007 Paddling Gbg Södra Skärgård !

KLart det finns plats! Välkommen!

Var utgår du ifrån ? När?

Vad sägs om fördrink till middagen? Bål eller nåt?

/ Lilla Blå
 
Hej!

Vi behöver några fler personer i "kött-gruppen". Nu är vi fem pers och 375 blir lite lite om vi skall handla tex en entrecot-bit till drygt 25 pers.

Så någon mer som är med på köttet?

Mvh Johannes
 
Jag hänger också på, med kajak i år istället för segelbåten... Har inte bestämt mig ännu för tors kväll eller fre morgon men det ger sig.

Jag tar med FÄRSKPOTATIS till hela gänget, man kan ju inte ha midsommar utan sill och potatis ju...
kanske någon överraskning också, vi får se.

Kommer även paddla hem sent på fre kväll eftersom jag ska flyga med tidigt morgonflyg dagen efter, säger det ifall fler har liknande planer... :)
 
Som jag redan har meddelat färdledare Ewa, så ligger jag inne med feberkänningar och är mer än lovligt seeg just nu.

Så min medverkan är oviss, men om jag dyker upp så blir det på fredag förmiddag. Men då jag är osäker på min medverkan kommer jag paddla ensam, för att inte krångla till allt.
Men jag paddlar från GKF och hittar till Rivö utan problem :) Finns det något som jag kan ta med i matväg, som inte kommer att saknas för mycket om jag uteblir??
Jordgubbar kanske ??
Som skall maximera min vila inför helgen, i ett hopp om att vakna upp piggare igen *ler*
 
Hej alla som hinner läsa detta före utfärd imorgon....

Sista sammanställningen på vilka som sagt att de kommer och vad som tas med till stora middagen:

Lilla Blå- tzatziki, annan gegga, grönsaksstavar
Matilda J - ostar
Liselotte - baguetter
Kristina - sallad
Mattias J - nubbe
Peter S - ?
Henrik A - rökt/gravad lax
Johan L - jordgubbstårta
Joakim - korvar typ "vadhettere"
Johan - korvar typ "vadhettere"
+ 4 uppsala-folk till ej namngivna - saker att grilla
Johannes - kött
Stefan - kött
Fredrik - kött
Staffan - kött
Anna - kött
Helena + Martin - Grönsaksspett, grissini, tapenade
Christer - jordgubbar
Patric - ?
Eva - lax & löjromtårta
Jörgen -
Anna -
Timo -
Andreas - sommarbål
Martin - Färskpotatis

Vad gäller lunchen så är det ju smidigast med grupper om kanske 4-5 som fixar potatiskok ihop, men jag tror att vi har det ganska så automatiskt fördelat efter vad jag hört av er på mailen.

Det enda som jag spontant saknar är en trevlig vinegraitebaserad potatissallad (svårt med majonnäs ju..) ifall nån känner att den inte fått en rätt att ta med.... Grönsaker går ju alltid åt, ölkorvar, chips, godis, snacks......... ja... det var väl allt...

Det ska bli himlans skoj att träffa er alla! Kör nu försiktigt så ses vi i skymningen!

/ Lilla Blå.....
 
Hoppas att ni hade kul!

Hoppas att ni som åkte ut på midsommarpaddlingen hade en trevlig stund. (Misstänker att lite regn kom på er? )
Själv ville inte min kropp sammarbeta i nämvärd grad, så jag fick stanna på land :-(
Men hoppas att det kommer fler utfärder och tillfällen senare.
 
Söndag kväll.....

En smakrik, trevlig och underhållande helg är till ända.... bevisen finns nu på bloggen.

På återpaddlande vänner!!

/ Lilla Blå
 
Saknad triangia-kastrull

Ja tack alla för en trevlig midsommar.

När jag paddlade hem sent på natten i den hårda västliga vinden så kändes det inte riktigt bra men ändå okej. Men ju längre jag kom mot Fiskebäck desto mer blåste det och jag tog skydd och lugnade ner mig bakom varje ö. Till slut kände jag att "nu ska jag nog inte paddla längre".
Så upp med mobiltelefon och ringa pappa som kom ut med en liten motorbåt där vi la kajaken i. När vi sen körde in mot Fiskebäck och till och med motorbåten tyckte att det var lite för höga vågor så kände jag att för en gång skull så tog jag ett korrekt beslut.
Men hem kom jag och några timmar senare var jag i Kroatien så slutet gott...


Är det någon som fick med sig min trangia-gryta (stora varianten) i titan hem så skulle jag gärna byta tillbaka den mot den standardvariant som jag fick med mig istället.
Skicka ett mail, martin@radbo.org eller ring 031-545480.

// Martin
 
Har du någon potatis i utbyte mot min vanliga kastrull..?

Titanen har varit med på Valöträffen över lördag/söndag, och njutit av gott sällskap, full sommarmåne och blomstervandring... eller om det mest var jag som stog för njutningen..?

Jag hör av mig, självklart ska vi byta tillbaka kastrullerna!

/ Kristina
 
Slängde precis...

...all överbliven potatis från midsommar, legat i påse och blivit lagom go nämligen. Annars hade du gärna fått den. :)

Jag får väl helt enkelt se till att komma med ut på lämplig kajakmystur snart igen, har du något planerat?

// Martin
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.