Merino t-shirt

Nu kom två par merino t-tröjor från Ullmax. Sköna och bra passform, ganska smala. L passar mig 190cm ca 75 kg.
 
Då ingen annan har nämnt det så kan jag tipsa om Krones ylletröja som finns på Dressman för cirka 300:-. Ingen aning om g/m2-värdet. Hur den är jämfört med andra märken vet jag inte heller men jag är helnöjd med den.
 
Vi har nu testat Merino T-shirt (150g/m2) från Ullmax under årets vandring, och är bara positiva. Skön passform och inget märkbart slitage trots ovanligt varmt väder vilket innebar att vi mesta delen gick med bara tröjorna och ryggsäck. Rekommenderas!
Jag använde Men XL (är 193cm/92kg) och min hustru använde Women L (har storlek 40 normalt).
 
Wiggle säljer 150 grams merino-T-shirt från DHB, reapriset som jag slog till på (260 kr) verkar inte gälla längre, men 304 kr är ju ändå ok.

Rätt slimmad passform, lagom lång i midjan. Tunn och skön kvalitet, får se hur många tvättar den överlever..
 
Wiggle säljer 150 grams merino-T-shirt från DHB, reapriset som jag slog till på (260 kr) verkar inte gälla längre, men 304 kr är ju ändå ok.

Rätt slimmad passform, lagom lång i midjan. Tunn och skön kvalitet, får se hur många tvättar den överlever..

Ullmax tar 199kr för sina Merino T-shirts just nu pga fel tvättmärkning. Jag har tvättat mina i maskin (ullprogram 30 grader) och eftersträckt lite i vått tillstånd. Fungerade fint:)
Kvaliteten är 150g/m2
http://www.ullmax.se/webshop.asp
 
Provat Ullmax T-shirt nu och passformen är ok och de är ganska normala i storleken. Handtvätt 30 gr är det som gäller men jag har kört mina på skonprogram 30 gr i maskin och det som händer är inte att de krymper eller så utan att de "trådar" sig i sömmarna om man kör i maskin. Men som 1:a lager spelar inte utseendet någon roll.
Sammanfattningsvis kan man säga enl min bedömning att kvaliteten är sisådär och de går ej jämföra med dyrare märken men de är intressanta för 199:-
Som extra under ibland är de ok men någon trotjänare är de inte.
Man kan säga att man brukar få vad man betalar för och det gäller även i det här fallet.
Nämnas kan också att ord pris är 399: men de säljes för 199:- pga felmärkt tvättråd.
För 399:- skulle jag inte köpa några, då finns mycket bättre alternativ.
Det var lite om dom i alla fall. ImageUploadedByTapatalk1376661073.303417.jpg


...sent by Tapatalk
 
köpte en smartwool tror jag den hette från addnature...upplevde att den kliade nått fruktansvärt (som folk i almänhet säger att dom inte gör)..numera kör jag fortfarande på mina syntet tills jag hittar nått bra..så även jag är intresserad av tips som kan få mig på andra tankar :)

// Johan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.