Med rullstol till Kebnekaise sydtopp...

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Lugn...

...han är ju inte uppe ännu. Det har under årens lopp försökts att ta sig till Kebne med allehanda typer av fordon/färdsätt. Inte alla har lyckats. Det sista jag såg var en "tv-frilufsare" som skulle rida upp på toppen. Han kom väl ung halvvägs med islandshästen. (Kanske lite rek innan hade hjälpt honom inse fakta, KEB ÄR STENIGT!) Men visst, att bara företa en sådan utmaning som rullstol till Keb är respektingivande.
 
Det ska bli intressant att följa utvecklingen...
Vi får väl se om tidningen har vänligheten att rapportera om han lyckat eller ej, eller om det är någon som är uppe i keb när han gör sitt försök och kan rapportera?

Det framgick inte hur han tänkt att ta sig ner från toppen. Borde kunna gå rejält illa om han tappar taget om hjulen i nerförsskravlet, hua!
I alla fall en bragd, oavsett om han tar sig ända upp eller inte!
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Brutit...!

brandmansmicke; sa:
...han är ju inte uppe ännu. Det har under årens lopp försökts att ta sig till Kebne med allehanda typer av fordon/färdsätt. Inte alla har lyckats. Det sista jag såg var en "tv-frilufsare" som skulle rida upp på toppen. Han kom väl ung halvvägs med islandshästen. (Kanske lite rek innan hade hjälpt honom inse fakta, KEB ÄR STENIGT!) Men visst, att bara företa en sådan utmaning som rullstol till Keb är respektingivande.


... Och tänk så rätt du fick... fjällräddningen fick hämta honom med helikopter efter magproblem...
http://www.nsd.se/index.php?artikel=88917

/M
 
Var det inte en kille som för ett tag sen tog sig upp för MtMcinley i en rullstol. Dock tror jag att den var specialbyggd. Jag läste om detta i aftonbladet för max ett halvår sen. Det vara bara en liten artikel....

Det är rätt inponerande!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.