Med rullstol till Kebnekaise sydtopp...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Lugn...

...han är ju inte uppe ännu. Det har under årens lopp försökts att ta sig till Kebne med allehanda typer av fordon/färdsätt. Inte alla har lyckats. Det sista jag såg var en "tv-frilufsare" som skulle rida upp på toppen. Han kom väl ung halvvägs med islandshästen. (Kanske lite rek innan hade hjälpt honom inse fakta, KEB ÄR STENIGT!) Men visst, att bara företa en sådan utmaning som rullstol till Keb är respektingivande.

Det ska bli intressant att följa utvecklingen...
Vi får väl se om tidningen har vänligheten att rapportera om han lyckat eller ej, eller om det är någon som är uppe i keb när han gör sitt försök och kan rapportera?

Det framgick inte hur han tänkt att ta sig ner från toppen. Borde kunna gå rejält illa om han tappar taget om hjulen i nerförsskravlet, hua!
I alla fall en bragd, oavsett om han tar sig ända upp eller inte!

Brutit...!

brandmansmicke; sa:
...han är ju inte uppe ännu. Det har under årens lopp försökts att ta sig till Kebne med allehanda typer av fordon/färdsätt. Inte alla har lyckats. Det sista jag såg var en "tv-frilufsare" som skulle rida upp på toppen. Han kom väl ung halvvägs med islandshästen. (Kanske lite rek innan hade hjälpt honom inse fakta, KEB ÄR STENIGT!) Men visst, att bara företa en sådan utmaning som rullstol till Keb är respektingivande.

... Och tänk så rätt du fick... fjällräddningen fick hämta honom med helikopter efter magproblem...
http://www.nsd.se/index.php?artikel=88917

/M

Var det inte en kille som för ett tag sen tog sig upp för MtMcinley i en rullstol. Dock tror jag att den var specialbyggd. Jag läste om detta i aftonbladet för max ett halvår sen. Det vara bara en liten artikel....

Det är rätt inponerande!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips