Maxlängd sovsäck quilt 350

Hej,

Jag har kikat på en quilt 350 sovsäck men det står maxlängd är 185cm. Då jag är 189cm så blir jag lite osäker om det är något för mig.

Någon som har koll på ifall det kommer märkas av att jag är 4cm längre än maxlängden?

Hur långa är ni som har en quilt? :)

Mvh
Thomas

Hej,

Jag har kikat på en quilt 350 sovsäck men det står maxlängd är 185cm. Då jag är 189cm så blir jag lite osäker om det är något för mig.

Någon som har koll på ifall det kommer märkas av att jag är 4cm längre än maxlängden?

Hur långa är ni som har en quilt? :)

Mvh
Thomas

Logiskt så borde ju maxlängd 185 cm vara att man ska vara max 185 cm. Så om jag var dig skulle jag titta på något annat. Själv vill jag gärna ha lite längre sovsäck än min egen längd, annars blir det jobbigt.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag hade en fjällrävensovsäck där maxlängd vad 195cm om jag minns rätt, jag är 195cm och tycker den blev för trång.

Du vill gärna ha möjlighet att värma kläder inne i sovsäcken också. Köp inte en för liten.

Är det Cumulus du kikat på så har jag sovsäcken Quantum 350 och den tycker jag är lite trång om jag ligger på sidan med böjda ben. Längden skulle också kunna vara lite längre trots att jag bara är 180 cm.
Ska du ha en riktigt rymlig quilt både på bredden och längden till ett bättre pris så kan jag föreslå UK Hammock. Jag har deras Winter Topquilt som jag överfyllt med 100 gram dun så den klarar ca: 20 minus.
Kvalitén är helt perfekt och den går att öppna i fotändan så den blir ett stort täcke.
http://www.ukhammocks.co.uk/products/ukhammocks-down-tq-winter?variant=18976210565

Jag får tacka för responsen på mitt inlägg.

Det låter som det blir bäst att hitta en annan sovsäck/quilt. Tack för länken till uk hammocks, ska spana in den sidan.

Kapar/lånar tråden för ännu en fråga om längd på quilt.

En av quiltarna jag spanar på finns i längderna 185 och 200 cm.
Jag är normallång, alltså 163 cm och funderar på om det då är helt givet att jag tar den korta?
En quilt har man (väl?) inte runt/över huvudet sådär som en sovsäck utan längden som är relevant torde vara hakan och neråt. Eller är jag fel ute här?

Jag är 183cm och tycker min Cumulus 350 är lagom. Quilten går precis som skrivs inte över huvudet (det sticker ut). Skulle jag vara 5-10cm längre så skulle jag förlängt quilten, men inte annars.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips