Matterhorn!

OKW; sa:
Mt Blanc är Mt Blanc och Matterhorn är Matterhorn. Det känns som om man måste beta av dem först...

Jag förstår precis. Självklart ni ska satsa på det. Det jag försöker säga är, att under högsässongen i Juli o Augusti är det ingen trevlig stämning o mycket stenfall. Schweizarna säger, att September är bäst för Hörnligrat, fortfarande varmt o lite folk o därmed mindre stenfall.

Bortsett från att det är kul att ha varit på Matterhorn var de berg som gav oss mest Weisshorn, Zinal Rothorn o Dent Blanche. Jättefina bestigningar o idel trevligt folk.

Per

litteratur och REGA

ipg289h; sa:
Weisshorn, Zinal Rothorn o Dent Blanche. Jättefina bestigningar o idel trevligt folk.

Hallå,

håller med Per. Det finns nog andra fina topper än bara Matterhorn... men.
Om du kan läsa fransk eller tysk är det kanske inte så dumt att köpa:
Guide du Valais Du Trient au Nufenen par Hermann Biner, 528 pages, 115 photos, 21 croquis, 8 photos couleurs. Ed. SAC/CAS (Schweizisk Fjällklubb).
Och sedan har jag en tanke om vi pratar om helikopterna. Har sökt om det finns nog en inlägg om detta i forum och hittat ingenting. Tror att flesta personer är inte försäkrat om ett olykk händer och vem ska betala då om en helikopter måste hämta dom från topperna? mm?
Kolla http://www.rega.ch
Det kostar bara 30.- CHF att blir medlem för ett år. Inte så dummt heller om någonting händer...
ha det kul.
anne

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips