Måste jag köpa stadskartan till min Garmin Legend cx?

Jag förstår inte riktigt (och då skall man fråga).

Jag köpte en Legend cx (Garmin) och i paketet finns ingen CD med City Navigator.
Men på webbsidan står det: ”...City Navigator medföljer alltid som standard till produkter avsedda för vägnavigation. City Navigator går inte att köpa som lös produkt...”

Uppenbarligen går det att använda CN på min GPS eftersom det finns material om hur man låser upp kartan till Legend cx.

Självklart skall jag kontakta Garmin, men oftast går det snabbare att fråga på forumet och jag vill ha full info innan jag pratar med någon okänd supportperson.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
City Select följde som sagt vad med köp av t ex iQue 3600. Men sedan kan man uppgradera till City Navigator mot avgift. Om CN med sina stora kartsjok passar till den GPS man har vill säga.

Det är konstigt att det står att iQue ska ha CS (7) för City Navigator funkar utmärkt och har mer information.

Din GPS räknas alltså inte som speciellt avsedd för fordonsnavigation, även om den går att använda till det också. Därför ingår inte bilanpassade kartor. En del användare vill kanske bara ranta omkring på väglösa fjäll.

Anders

Tack för att ni svarar.

Det som stör mig är att Garmin anger att CN fungerar med min Legend men att CN bara levereras med bilGPS och man inte kan köpa CN separat.

Ungefär som att jag vet att jag kan bestiga Mount Everest.
Men jag har inte råd, jag har ingen erfarenhet av höga höjder, min kondis räcker inte och jag är alldeles ensam...

City Navigator

CN Ingår i alla fordonskit till etex och gpsmap
Fordonshållaren och ciggkabel kan räknas som bonus i paketet

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips