MapSource uppgraderingar

Har varit borta från min GPS ett tag och upptäcker att jag har MapSource 4

Fråga A: Kan jag uppgradera den till senaste version 7?
Fråga B: Om inte var köper jag billigast en ny...

Fråga C: Har en 3-4 år gammal Etrex Vista som jag tycker är bra men har svartvit skärm
vad är det som gäller för kajak, vandra

Hlns
Magnus

Hej,
Mapsource är programmet du använder för att överföra information till/från Din GPS samt att planera rutter etc. Senaste version är 6.5 (beta 6.6.2 finns oxo)
Den version 7 jag tror Du menar gäller kartdatat, alltså t.ex City Select eller MetroGuide.
Har du version 4 idag, så finns det säkret en hel del ändringar i den nya versionen, men om du använder Din GPS för vandring o paddling etc, är det väl inga stora skillnader.

Du får säkert fler svar från betydligt mer insatta forumdeltagare.

Vad gäller moderna o populära GPS idag ligger väl GPS 60C eller CS närmast till hands för Din del.
/Leffe

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Korrekt

Jag mena MetroGuide 7

Kolla och den skulle innehalla Grekland plus Schweiz vilket jag sakna ...

Hlns
Magnus

Erbjudande uppgradera

Kolla med Sportmanship och det skall funka i Sverige ocksa men lite dyrare... an 55 £ ca. 1000 lappen blev det

tackar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips