Mammut- Nuptse II Pants

Är det någon som har testat dessa byxor, Mammut, Nuptse II Pants ? och vad tycker ni om dessa, funkar de bra och är de värd sina pengar? eller ska man hellre satsa på ett par billigare byxor exmempel
Tierras, Conrad Kain byxa?? Ska använda byxorna i till utförsåkning, Ranndoné och lite tur åkning med övernattning i tält och bivak.

Om du även har tips om vart man hittar dessa byxor på billigaste stääle kan ge tips. Själv har jag bara hittat de på Addnature.com

Mvh Finn

Bra byxa

Mammutbyxan är en riktigt bra byxa det är det inget snack om. Har själv en sedan tre år tillbaka och använder den till all typ av friluftsliv, skidåkning som klättring. Sedan finns det kanske även på den detaljer som man kan irritera sig på.

Fördelar:
-mycket bra sydd, suverän passform
-bra förstärkningar vid knän, insida ben, rumpan
-snölås inne i benen (man slipper ibland damasker)
-hållbar (3-lagers Gore)

Nackdelar (kanske är jag lite petig):
-knäppningen i midjan sitter lite dåligt (jag har satt lite kardborre på "skärpet". Det kan ju också bero på att min mage är för stor!)
-byxan har, som många andra Gore-Texbyxor, nylonfoder vilket alltid är blött efter aktivitet.
-hängslena är lite smala kanske (smaksak)
-ganska tunga

Trots detta är jag mycket nöjd med mina byxor. Jag kan inte annat än att rekomendera dem.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips