Magellan 315

Någon som vet varför min kompis gps slutat att söka satelliter? har provat det mesta men njet. Det är en Magellan 315.

Total återställning

lynx59; sa:
Någon som vet varför min kompis gps slutat att söka satelliter? har provat det mesta men njet. Det är en Magellan 315.
Den kanske legat oanvänd länge så att den blivit lite "vimsig"? :)

Jag har för mig att min 315 var till synes livlös en gång men kunde väckas genom en total återställning (det står i handboken hur man gör). Spara dock undan alla egna data först då jag har för mig att allt blir raderat. Låt sedan enheten söka en bra stund stillastående på ett ställe där det finns fri sikt mot en stor del av himlen.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips