Märkligheter i SC v6

Upptäckte lite märkligheter idag då jag inte lyckade hitta nästan någonting i Stavanger när jag sökte i Mapsource. Gator och hotell m.m. som söktes fick svaret "No items found" fast de gatunamnen och hotellern bevisligen fanns på kartan med namn och ikoner. När man sen kikar i GPS'en på samma ställer så finns inte ikonerna med för hotellen.

En jäkla sur miss måste jag säga.


MVH Tony
 
Du menar City Select Europe v6, antar jag?
Det fungerar för mig. Det finns fem hotell i både CS 6 och CS 7. Exempelvis Clarion går bra att hitta.

???

Anders
 
Det är något skumt ...

... med sökrutinerna i senare versioner av Mapsource, enligt vad jag har läst på forumet GPS.no. Somliga rekommenderar att man behåller ver. 6.5 (som jag har, men inte Cityselect).
 
Prova med ett nummer ;-)

Har konstaterat att man ofta måste ange ett gatunummer, och inte bara gatunamn, när man söker efter en adress. Om man utelämnar numret så får man ofta just svaret att gatan inte finns. Nummer 1 finns ju oftast på en gata så prova med det tex om du inte vet vilket nummer du ska till.

/SvenG
 
Alltid lär man sig något nytt ...

jonasolof; sa:
Eller noll "0" vilken är den rekommenderade generella siffran.

... frågan är bara varför inte GPS:en använder denna "generella siffra" automatiskt om den inte får någon annan input.

/SvenG
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Homann EGNOS-märkligheter Navigering 3

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.