Det är väl en sak om man skulle vara konsekvent med att man inte vill ha det vilda. Då skulle ju dessa personer kunna hålla sig och sina sötnosar borta från naturen.
Vildmark är vildmark och det finns en anledning att man kallar det för det, om jag går ut i skogen vill jag inte att någon ska ha handplockat vilka saker som är säkra för mig och ev jycke att möta. Att mänskligheten breder ut sig är just nu bara ett faktum, och någonting som bör diskuteras på annat ställe, men att vi därtill går utanför "vårat" område och med kirurgisk precission plockar allt som är det minsta farligt är nog inte så ändamålsenligt i längden. Om en by någonstan i den sk. "tredje världen" som ansätts av rovdjur måste jaga bort/skjuta av rovdjur är inget konstigt med, det handlar om deras överlevnad då de inte har så mycket val, (att fly in till urbana miljöer slutar oftast med ett liv i kåkstaden) men att några i detta landet inte kunnat smälta sorgen över sina sötnosar och är bitter för det är inte en anledning. Inte heller att det inte går att klara sig på småskaligt jordbruk om man inte jagar bort rovdjuren.