M90 kängor

Det finns intern kritik mot kängorna inom försvaret, pansarbataljonen i Boden vill ha samma kängor som jägarbataljonerna har.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4437737

Vilken känga är det?

Det är vinterkängor som avses och jägarbataljonen använder Jörnkängans vinterkängor.

Om M/90 så tycker jag att sulan är på tok för mjuk förutom att de läcker som ett såll. Lundhags Scout är ett mycket bättre val, dock dyrare (2000kr) och något smal i lästen för en del.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
de e kassa

under månaderna jag var på k3 så såg jag så många m90 kängor falla isär på kort tid att jag aldrig skulle betala ett öre för dem. de är perfekta att ha som arbetsskor (går bra o köra bil i o liknande) men till vandring är de rent ut sagt värdelösa. min marschfraktur och mitt löparknä beror enligt läkaren till största sannolikhet på de kängorna. nu har jag ett par lundhags professional high och de är fasen så mycket bättre. man kan snåla på all utrustning förutom kängor. att gå omkring en vecka med full 100l rygga o stridsutrustning med spricka i foten är inget jag önskar till andra.. undvik!!http://ajonzen.bilddagboken.se/p/main.html?#0

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips