Lundhags Kampai???

Hejsan vänner, var inne på Intersport idag och kom över en väska som heter Lundhags Kampai. Men när jag söker på Internet får jag inte fram någon alls information, samt att det står ingen information om den på väskan. Försäljaren sade att det va 55l, men hade varit kul att få reda på vikt och andra spec.

Någon som hört talas om denna väska och vet ifall den är något att ha?

Den sitter skönt på, den e dock på gränsen till för liten. Men när jag bär den så känner jag att jag inte kommer att orka springa runt med mer vikt på ryggen.

Lundhags Kampai alltså!
 
Ibland händer det att man bara levererar en produkt till en enda återförsäljare, och då dyker de inte upp i några kataloger.
Intersport är så stora, så det kan vara fallet.
Ofta handlar det om lite enklare modeller. Är det en reserygga?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hejsan! Jag köpte ryggsäcken på Intersport (blivande Go) i Skärholmen i Stockholm. Ryggsäcken skulle vara på 55liter enligt försäljaren och de sålde den till 50%, det var därför att jag köpte den (800 spänn).

Läste att det var ett par som hade Lundhags på denna hemsida så jag antog att det var en bra väska.

Väskan är förövrigt säkerligen inte världens proffsigaste, men den lär duga!
 
Intressant namn...

Är det frågan om ett mobilt barskåp, eller en väska anpassad för fylleresor till mallis? "Kampai" är såvitt jag vet ett japanskt ord med ungefär samma innebörd som "skål!".

Konica sålde en specialiserad partykamera som hette Kampai någon gång i början av nittiotalet. Den reagerade på ljud och hade ett speciellt stativ som gjorde att kameran tog en bild och sedan roterade lite varje gång den "hörde" ett högt ljud. Tanken var att man skulle ställa den mitt på bordet på fester.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Re: Intressant namn...

polkovodets; sa:
Är det frågan om ett mobilt barskåp, eller en väska anpassad för fylleresor till mallis? "Kampai" är såvitt jag vet ett japanskt ord med ungefär samma innebörd som "skål!".

Konica sålde en specialiserad partykamera som hette Kampai någon gång i början av nittiotalet. Den reagerade på ljud och hade ett speciellt stativ som gjorde att kameran tog en bild och sedan roterade lite varje gång den "hörde" ett högt ljud. Tanken var att man skulle ställa den mitt på bordet på fester.

Ja hoppas då sannerligen inte på några sådana finesser.
Det låter som en ganska värdelös kamera om det var dess största fördelar och jag misstänker att det skulle vara än ännu sämre rygga om detsamma gälde den.
 
Re: Re: Intressant namn...

estetdrägg; sa:
polkovodets; sa:
Är det frågan om ett mobilt barskåp, eller en väska anpassad för fylleresor till mallis? "Kampai" är såvitt jag vet ett japanskt ord med ungefär samma innebörd som "skål!".

Konica sålde en specialiserad partykamera som hette Kampai någon gång i början av nittiotalet. Den reagerade på ljud och hade ett speciellt stativ som gjorde att kameran tog en bild och sedan roterade lite varje gång den "hörde" ett högt ljud. Tanken var att man skulle ställa den mitt på bordet på fester.

Ja hoppas då sannerligen inte på några sådana finesser.
Det låter som en ganska värdelös kamera om det var dess största fördelar och jag misstänker att det skulle vara än ännu sämre rygga om detsamma gälde den.

Det är inget fel på ryggan, den sitter bättre på ryggen än alla de andra ryggsäckarna jag testat på Stadium. Och de ligger en bra bit upp i pris. Vore ju dock intressant att få veta lite kring kvalitet på material m.m.

Brukar Lundhags tyg vara av högre kvalitet än Everest? (det märke jag isf kommer att köpa)
 
http://fjallsporttarnaby.e-butiken....bcategory2=0&gclid=CK7-geno1I0CFQRFZwodRUyYdw

Här dök den så upp på nätet.
Jag måste medge att jag aldrig kom mig iväg till intersport för att kolla på den men nu när jag ser den ser den ännu mer läskande ut! Inget extra lull-lull utan ren och enkel design, bra för oss som snarare föredrar att lägga till egna fästen osv där vi upptäcker att de behövs...

Och är det sedan Lundhagslitrar så är det bra med volym för pengarna!
 
Jag köpte en på förra GO i Fältan i Stockholm i maj 2006 (tror att det nu blivit Intersport igen). Det var tydligen en specialtillverkning till GO i samband med att de öppnade upp sin verksamhet i Stockholm. Har varit ute några gånger med den och tycker att det är bra kvalitet på säcken. Den är skön att bära, dock har dessa turer varit med ganska lätt packning. Jag har själv lyckats undvika att stöta på en härsken iller så jag vet inte riktigt hur det luktar men säcken luktar ganska normalt. Summa summarum är det ett bra köp i min mening, särskilt om man kan få den för under 1000 kr.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.