Lundhags Jaure High II - Snyggaste? :-)

Vilken av dom tycker du är snyggaste i fjället? :)

Black/Tea Green

eller

Brown/Black

Bilagor

• 34224_1_blackteagreen.jpg
    34224_1_blackteagreen.jpg
    104.7 KB · Visningar: 1,439
  • 34224_1_brownblack.jpg
    34224_1_brownblack.jpg
    105.1 KB · Visningar: 1,424
Vilken av dom tycker du är snyggaste i fjället? :)

Black/Tea Green

eller

Brown/Black

Om jag får välja, den understa.

Dock är det helt oviktigt för mig vad andra tycker om det jag har på mig, hur hipp eller rätt jag ser ut.
Funktion och ergonomi nr 1. Kan det kombineras med tidlöshet och hållbarhet då är jag såld.

Skulle kunna gå i plastpåsar fodrade med halm om det vore bäst där och då.

Vilken gillar DU SJÄLV? :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har nog mindre praktisk betydelse vilken du väjer. Efter vaxning av lädret för att hålla fukten ute blir det inte stor skillnad i nyans på skaften då den bruna färgen mörknar rejält.

Beror ju på vad du har för övriga kläder till. Kör du old school med rutig skjorta, grön fjällrävenjacka osv hade jag tagit dom bruna. Är du klädd mer tekniskt hade jag valt den svarta.
Själv har jag förra varianten i tea green. Jäklit snyggt med dom gula snörena till.

Funktionstänket som var Alfa när jag började gå bland bergen har ersatts av mode. Har sett det vid stationer och flygplatser i norr.
Svart är görpraktikst sätt er i grusbacke hemmom och se hur smarta ni ser ut!

go tur

Funktionstänket som var Alfa när jag började gå bland bergen har ersatts av mode. (...) Svart är görpraktikst sätt er i grusbacke hemmom och se hur smarta ni ser ut!
go tur
Skulle funktionstänket råda skulle man ju inte bry sig om hur mycket smutsen syns på skorna. Och skulle man ändå bry sig, så syns ju gyttja och lera mer på rent svart, än på lerfärgat :)
Själv skulle jag välja ljusast möjliga färg för att slippa bli onödigt varm om fötterna när solen skiner. Sen får det gärna synas på dem, att de används :)

Jag med mina borstar är givetvis miljöskadad, men väljer själv helst gråa, bruna och grbrgrå byxor.

Borstarna tand, disk, nagel, kläd o sko. Vid jakt även läskborste.

go tur

Om jag får välja, den understa.

Dock är det helt oviktigt för mig vad andra tycker om det jag har på mig, hur hipp eller rätt jag ser ut.
Funktion och ergonomi nr 1. Kan det kombineras med tidlöshet och hållbarhet då är jag såld.

Skulle kunna gå i plastpåsar fodrade med halm om det vore bäst där och då.

Vilken gillar DU SJÄLV? :)

Självklart är funktion och ergonomi nummer ett. Det här var bara för skojskull. :)

Jag själv föredrar den bruna men den svarta är också snygg.

Jag har testat runt och den som kändes bäst var Hanwag - Tatra Wide GTX. (ifall det skulle bli en Hanwag skulle jag ta en par med "Top") Men jag vill ha ett par ofodrade kängor, alltså skalkängor. Jag ska ha dem till vandring i fjället och vill kunna vada. Skalkängor torkar snabbare men är inte lika snäll möt fötterna som fodrade kängor.

Jag har ofta problem med fötter när det gäller kängor. Tänker ta med kängor till ortoped specialitet så får vi se om det finns lösning åt det.

Jag har tittat på dessa i affären. När (om?) jag hunnit slita ut mina gamla Lundhags som nu har varit inne på reparation kanske det blir något i den här stilen. Men jag undrar över skaften. De är flerlagers, kanske till och med vadderade. Klarar de att bli genomsura och hur fort kan de tänkas torka?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips