Lundhags Jamten 75

Såg att "det extra extra stora norska sportvaruhuset" sålde en Lundhagsryggsäck benämnd Jamten 75 för 1499. Men hittar väldigt lite info om denna vara. Är det någon förenklad verson speciellt för den handlarn och är det något att ha som ersättning/komplettering för min gamla trotjänare Alaskan?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
3200:- på xxl.dk, 1499:- på Xxl.se, är det ett klipp?
Finns inga recensioner på nätet. Är det en förenklad specialversion av någon annan av Lundhags säckar som Xxl brukar göra, vilken isf?

Special för XXL

Jo det är nog en special för XXL. Jag köpte ett par Lundhagsbyxor , Field, på nätet av XXL. Priset 399:- nedsatt 400:- tror jag det var. När jag fick hem byxorna så upptäckte jag att det inte var alls samma kvalitet som andra Lundhagsbyxor. Kollade på nätet och denna modell jag köpt finns inte med i deras officiella kollektion. De är värda 399 som jag betalde, men absolut inte mer. Har inte efterforskat mer än så - men det är lite trist och jag blir skeptisk till XXLprodukter och de märken som ställer upp detta.

Finns en del tillverkare som gör grejer för en viss kedja och brandar dom med sitt namn - man märker det på att priset ofta är väldigt lågt.

Köpte kängor för 10 år sen - bara o lämna in och dom betalade rakt i handen - beställt skitkvalite med ett känt märke på dojan och sålde.

Man måste goggla ibland i misstänkta fall

Endast för XXL

Frågade deras kundservice och de svarade ungefär att den är av enklare kvalitet än deras övriga sortiment och tillverkas enbart för XXL. De rekommenderade även Gnaur istället.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips