Lundhags Este Jacket - impregnering

Tänkte höra om det är någon som har impregnerat sin este jacket eller jacka av liknande material (Material: 65 % Polyester/35 % Ekologisk bomull.) med framgång?

Jag vill inte att jackan ska bli en plastbit utan bara lite mer resistent. Är det bara köpa första bästa impregneringsspray för bomullsblandningar eller har ni några speciella tips?

Tack!

Vax?

Nu känner jag inte till just den jackan, men du nämner 65/35 polyester/bomull, så då pratar vi typ "G1000"-tyg..? :)

Jag preggar mina 65/35-kläder med vax!
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16717&plats_id=1454

Funkar strålande för mig. Du väljer själv hur många lager du lägger på, jag använder mina kläder till ganska grov bushcraft så jag kör 3-4 lager, som jag värmer in med hårtork. De blir lite stela, ja, men vattentätheten väger upp :)
Men, som det står i länken, det ska visst funka bra att lägga på ett lager och köra i 'turktomlaren' ;) då ska de ju bli mjukare. Jag har dock inte provat det.

Lycka till!
(",)

Inhandlade en allround impregneringssprej på NK och har precis testat det på en gammal everest jacka - väntar på att den ska torka! Det kändes förnuftigt att prova på ett gammalt plagg först.

Det ska tydligen gå bra att använda på i princip alla material och föremål, funkar den bra så får nog tältet en omgång också :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips