Lundhags Authentic Pro

Jag skrev ett tidigare inlägg där jag undrade om skillnaden mellan Vidda Pro och Sarek Reinforced. Jag fick tyvärr inga svar där så jag gör en ny om Lundhags Authentic Pro så att det syns i rubriken. (Är det för spammigt med två liknande trådar får mod lägga ihop inläggen)

Jag står i val och kval när det gäller att köpa ett par byxor. Jag provade Gaiter no. 1 från fjällräven, och visst gillar jag byxorna i sej, men de var alldeles för långa i benen.
Jag har tittat på Fjällräven Vidda Pro och även på Lundhags Authentic Pro. Jag har ett par Itab Vildmarksbyxor men är inte jättenöjd med dem.

Jag behöver byxor till vandring samt lite bushcraft odl. Jag har inte hittat några recensioner på Lundhagsbyxorna och skulle gärna få lite synpunkter om det är någon som använt dem. Jag funderar på om jag ska sluta försöka leta efter en byxa som passar till allt och istället ha ex. köpa Lundhagsbyxorna till vandring och ha de billigare itab-byxorna till bushcraft odl där det blir mer eldande och slit. Jag tar gärna emot synpunkter och byxförslag.

Hybrid bukser

Hei,
jeg kan ikke hjelpe deg med noe svar, men synes tråden er interessant ettersom jeg er på leting etter såkalte "hybrid bukser".

Bakgrunnen for denne interessen er at mange av aktivitetene jeg bedriver ute i naturen inneholder en blanding av "høy" intensitet som krever god ventilasjon og nærkontakt med bløt vegetasjon (sitte på knær eller rumpe på fuktig underlag, vandring i bløt lyng eller gress).

Jeg har aldri prøvd ett hybrid plagg, men etter å ha observert at jeg stort sett blir bløt i baken og på nederste del av bena, så virker en hybridmodell som ett interessant valg

I utgangspunktet hadde jeg sett for meg helt syntetiske bukser med vanntette forsterkninger på rumpe og nederste del av beina, men etter litt leting ser jeg at utvalget i hybridmodeller virker litt begrenset, og av de modellene jeg finner så synes jeg Lundhags Authentic Pro ser mest lovende ut, selv om disse inneholder noen % bomull.

Nå ønsker jeg ikke å ta over tråden til trådstarter, men hvis noen har tips på gode hybrid bukser, så kanskje dette kan være interessant også for trådstarter?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips