Jag köpte en Alpha 80 i höstas och har hunnit använda den under diverse fjällturer under vintern. Tråkigt nog är jag faktiskt inte alls nöjd med den, och vill helst sälja den! Antagligen är jag missnöjd p.g.a. att ryggsäcken inte är speciellt designad för människor i min längd. Jag är 175 cm lång, och på mig har ryggsäckens överdimensionerade höftavbärarbälte en otrevlig förmåga att liksom skjuta in i/under revbenen när man böjer sig fram, vilket är sjukt obekvämt och irriterande när man t.ex. ska meka med en bindning/plocka upp något på marken och har ryggsäcken fullt fastspänd.
Mitt enda tips är att verkligen testa att böja sig ordentligt i butiken för att vara säker på att man är "stor nog" för den här säcken.
I övrigt ser jag inget negativt med den, rent funktionsmässigt. Sidofickorna som kan göras om till små "ryggsäckar" är ju lite små för just det ändamålet, man känner sig rätt fjantig när man springer runt med en sådan liten säck på fjället, men rent praktiskt så får man knappt plats med ett förstärkningsplagg och vatten.
Själv sneglar jag på Fjällräven Kajka. Snokade lite senast jag var i stan, och lyckas jag sälja min Alpha 80 blir det nog en sådan.