Luminox eller annan klocka?

Jag är inte förtjust i plast som sagt och jag gillar inte den sortens klockor. För mycket bröte för min smak. Drömklockan är en Rolex Explorer. Andra favvisar är Rolex Airking, den gamla Seadweller Omega Speedmaster, Sinn 6000 och U1. Sjöö Sandström gör också en del snygga.

@Niklaz
Jo jag kom på att en klocka är ett bra verktyg också, och använder mitt armbandsur för att exponera fotografier t ex. Jag föredrar absolut estetiken hos verktygsklockor och gillar inte alls "dress-ur". Men jag gillar heller inte när det blir för mycket soldat, typ Luminox.

Luminox har gott om modeller som inte är så mycket "soldat". Det finns AirForce och Navy också....;)

Skämt åsido så finns det en hel del funktionella "modeklockor" också.

Jag har en Tissot prc200 kronograf. Mycket prisvärd med repfritt glas (safir) och hög kvalitet i känsla och sammansättning. Vattentät till 200m. Jag har min med stållänk istället för läder då man kan bada och söla hur mycket man vill även om det förstås är lite kallare. Jag är sjukt nöjd. Kronografen använder jag när jag exponerar på natten eller står i mörkrummet... eller kokar ägg eller gör te. Kostar runt 3700kr.

http://www.youtube.com/watch?v=NDTFnQeoZ9c

Kör samma model själv sedan ett par år och är helnöjd!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det kan tom jag som bara dykt tre nybörjardyk på som värst 12 eller var det 18 meter (med klockan). Luminox är helt seriösa och har såklart riktigt ring och har som sales pitch Navy Seals modeller (en sådan som jag har).

Här har de en som ska klara 500 meter och har nån slags ventil:
http://luminox.com/watches?fam=SEA

Så ska den vara spärrad åt ena hållet annars är den värdelös för dykning. Dom flesta klockor har en ring som man snurrar hur som helst åt båda hållen. Men nu har man ju dykdator (har jag hört - det är länge sen jag dök) så nu är väl knappast ett dykarur av intresse annat än som extra ballast.;)

Wenger

Bild lånad från Playgrounds hemsida, Wenger Nomad:
resize.asp

http://shop.playgroundstores.com/?artnr=WEN70430&cat_id=27

har en sån här. sjukt nöjd. beställ från heinnie.com. mkt billigare än svea.

/M

Bilagor

• 4405.jpg
    4405.jpg
    47.1 KB · Visningar: 814

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips