Luftmadrass och kall mark?

Jag håller med Fjällbrud. Jag använder en Stadiumluftmadrass, (585g.), för komforten oct ett tunnt och lättrullat "Jysk" underlag, (135 g.), för isolering. Jag sov med detta direkt på en granitklippa förra helgen, hur skönt som helst. Om det blir riktigt kallt så kan man ta ett extra "Jysk"underlag.

/Roy

varför xped /thermarest

jag förstår inte varför man då köper xped för 1500 när man kan ha luftmadrass och vanligt liggunderlag?
Är det när man ska bära packningen kanske?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
självklart, bär man så vill man ha så lätt och kompakt utrustning.
Campar man bil/mc så kan man ha tyngre i alla fall.

Liggunderlaget närmast kroppen. Det är kroppsvärmen som inte skall gå åt till att värma upp luften i luftmadrassen.

på/under?

Jag brukar lägga liggunderlaget luftmadrassen, har aldrig tänkt på om det är sämre eller bättre än under men det fungerar finfint!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips