Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En "Lowrider" på en dämpad framgaffel för cykelväskor fram.
Är det någon som har erfarenhet av det?
Lämpligt?
Stabilt?
Vilket märke och modell skulle i så fall rekommenderas?
Vi har gjort några långturer med lowrider och dämpad framgaffel. Funkar bra.
Har kanske inte det tyngsta fram. Vi har Ortlieb runt om, mindre fram än bak.
Jag och tjejen använde dessa när vi cyklade Göteborg-Chamonix för nått år sedan. Funkade utmärkt och kändes stabilt. Men hade jag mer pengar hade jag definitivt satsat på Old man Mountain.
Jag använde en Tubus lowrider för dämpad på min resa genom Sydamerika. Den fungerade alldeles utmärkt. Inga problem med montering. Väskorna hamnar väldigt högre än på en vanlig lowrider. Lowrider har tyngdpunkten omkring navet. En lowrider för dämpad sitter fast på kronan på gaffeln. Fördelen är så klart att dämparen fungerar. Sätter man fast en vanlig lowrider på gaffelbenen så fungerar inte dämpningen.
Den jag har är till salu.
Vilken av Tubus eller Old Man Mountain gör att väskorna hamnar längre ned?
Old mountanin ser ju stabil ut.
Tubus är ju ett erkänt märke ( som jag börjat förstå).
Bra cred att den höll i Sydamerika!!!
Hur var det att cykla när väskorna framme kom så pass högt upp?
Upplevde det inte som ett problem att tyngdpunkten hamnade över navet. Hade förvisso inte mycket tyngd i väskorna. Mest kläder, medicin och elektronik.
Ortlieb är outstanding - helt suveräna. Aldrig minsta fukt eller så. Man rullar dem så fint ihop.
Low ridern heter "Delta front Loader" och är från Globetrotter.de. Verkar inte som den finns på Globetrotter längre men vi googla på bilder och fann dem. https://www.google.se/search?q=delt...OADERPLUSLowriderfuerFedergabeln.aspx;800;676
Vi har handlat mycket av dem även alla väskorna, halva priset jämfört med här hemma.
Vi är helnöjda med allt. Vi har även Ortliebs frontväskor.
Blir nog en ny tur i sommar
Ursäkta sent svar, Pergit
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer