Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Lovika vante- Var köpa?
- Trådstartare ebh
- Start datum
ebh; sa:Vill köpa rejäl tumvante lovika. Hörde ev att jägarbat har dessa? Var köper man?
Mvh
På många av Jägarförbanden så används lovikavanten tillsammans med kungens älgsakinnsvante, det är dock inte försvarsmakten som tillverkar lovikavantarna utan soldaternas mammor.. Min kära mamma stickade ett par till mig som förstärkningsplagg inför vinterutbildningen i Kiruna. Mitt tips till dig är att gå till mamma eller mormor och be dom om ett par hemmastickade!!
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
När mormor får välja...
http://www.lovikkavanten.se/
Vet inte om kungens vantar går att köpa dock...
Mvh,
J
[Ändrat av joru 2002-11-17 kl 18:54]
ebh; sa:Vill köpa rejäl tumvante lovika. Hörde ev att jägarbat har dessa? Var köper man?
Mvh
http://www.lovikkavanten.se/
Vet inte om kungens vantar går att köpa dock...
Mvh,
J
[Ändrat av joru 2002-11-17 kl 18:54]
Tovade vantar!
Ett hett tips! Sticka vantarna själv! Låter kanske inte riktigt klokt men jag är faktiskt helt seriös och man tovar de i tvättmaskinen så att de blir tjocka och varma, hur enkelt som helst. Jag har en bra beskrivning som jag kan skicka om det är någon som är intresserad.
Annars kan du kolla in hantverks- och garnbutiker.
/Helen
Ett hett tips! Sticka vantarna själv! Låter kanske inte riktigt klokt men jag är faktiskt helt seriös och man tovar de i tvättmaskinen så att de blir tjocka och varma, hur enkelt som helst. Jag har en bra beskrivning som jag kan skicka om det är någon som är intresserad.
/Helen
Re: Tovade vantar!
Fy på dig... Hur kan du med att stjäla Mormors arbete? Hur tror du hon känner sig när du tar hennes jobb ifrån henne.. Plockar brödet ur mun på Mormor!!

fjelltur; sa:Ett hett tips! Sticka vantarna själv! Låter kanske inte riktigt klokt men jag är faktiskt helt seriös och man tovar de i tvättmaskinen så att de blir tjocka och varma, hur enkelt som helst. Jag har en bra beskrivning som jag kan skicka om det är någon som är intresserad.
/Helen
Fy på dig... Hur kan du med att stjäla Mormors arbete? Hur tror du hon känner sig när du tar hennes jobb ifrån henne.. Plockar brödet ur mun på Mormor!!
lovikka
jag har själv köpt ett par kungens lovikka efter att jag haft dem under värnplikten. Fruktansvärt sköna å varma vantar!
Jag ringde till lovikka (0978-330 80) och beställde. Kanonservice för övrigt. Köp dem, du ångrar dig inte. Jag har prövat dem i mycket kallt klimat under lååång
tid. Dem är verkligen kanon.
jag har själv köpt ett par kungens lovikka efter att jag haft dem under värnplikten. Fruktansvärt sköna å varma vantar!
Jag ringde till lovikka (0978-330 80) och beställde. Kanonservice för övrigt. Köp dem, du ångrar dig inte. Jag har prövat dem i mycket kallt klimat under lååång
tid. Dem är verkligen kanon.
Konkade det hela inte för ett par år sedan?
Har för mig att kopior från fjärran östern konkurerade lite för hårt, kopior 30-50 kr orginal minst 350...
Har för mig att kopior från fjärran östern konkurerade lite för hårt, kopior 30-50 kr orginal minst 350...
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg