Lofoten

Jag tänkte ta mitt pick och pack, dvs min bil och mina hundar, och dra till Lofoten i juni.
Planen är att göra dagsturer och det kan innebära vandring, sevärdheter, besöka byar osv.
Nu vill jag så klart ha tips på allt fränt som man inte får missa när man är i krokarna.
Allt är av intresse :)

Häls Beckis

Finns hur mycket som helst att upptäcka på Lofoten, speciellt om man gillar stränder och tindar. Det saknas inte turister men nog kan man hitta sina egna smultronställen. Skaffa en karta och ge dig ut, jag tror "Lofotens turlag" har en bok om vandringar, den brukar finnas på turistinformationer, om du vill ha lite extra inspiration.

Go tur!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fryser inte basenjis så långt norr över?
Tycker de är shinkiga här nere i Skåne så fort ett moln drar förbi solen. :)

Helt klart ett läckert ställe. Jag bodde där uppe i ett år plus en sommer. Bodde i Kabelvåg. Tycker man om att krypa i grottor / gruvor så finns det ett ställe jag kan rekommendera. Rakt in och rakt ut tar 40 minuter. Kan rekommendera torrdräkt. Golvet är vissa bitar under vatten och det går då nästan till midjan.

Jag får dock ge ett varnande finger. Detta är en gruva! Den har inte funnits i miljoner år. Mellan de gånger jag har varit inne har jag sett att det tillkommit nya ras!

Synd att jag inte såg tråden innan du åkte dit.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips