Lofoten

Hej alliphopa,

Jag börjar på linjen telemark/klättring på Lofotens folkhögskola i höst. Jag undrar om det finns någon här på utsidan som redan har gått linjen och kanske har något råd eller så, t ex när det gäller utrustning inför kursstart osv. Det kanske finns fler på utsidan som kanske börjar på skolan i höst, hör av er...

M v h Daniel
 
Hej Daniel!

Det råkar vara så att jag just nu går linjen Friluftsliv-Fjell på Lofoten Folkehøgskole. Dessutom kommer jag bli kvar hær ett år till.

Linjerna Fjell och Telemark&Klatring ær vældigt lika och vad gæller utrustning så ær mitt bæsta råd - slappna av och køp dig inte fattig! :)
Det ær lætt gjort att man hysteriskt springer runt och køper de dyraste (bæsta?) gore-tex-klæderna man kan hitta, helt i onødan anser jag.

Om du har specifika frågor ang. utrustning kan du gærna maila mig vidare: fredrik.larsson@it-huset.se

Vi ses i høst!
 
Härligt med fler till Lofoten:)!

Hallojsan!
Jag är en gammal andraårselev/stipendiatelev som ständigt återkommer till skolan.. Kanske ses vi till hösten när jag kommer och visar bilder för fotolinjerna:)

Mvh Niclas.

Ps, Som sagt,, köp dig inte fattig. Bra att ha direkt är ett par skor som är lite inkörda, skavsår är svårt att köpa sig fri ifrån:)!

http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=24814
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.