Livsmotto?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Aktuellt

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Egentligen kanske inte menat som ett livsmott men som blivit det för mig. För några år sedan fanns det en reklam (tror att det var för en resebyrå, men det är egentligen ovidkommande) i tunnebanan i London. Det var en bild på ett äldre par i varsin svulstig fåtölj i ett typiskt engelskt övermöblerat äldre hem. Han vänder sig till henne och säger med drömmande blick " Do you remember when we almost went to Rome?"

Låt drömmar bli verklighet - inte ett minne när jag "almost went to Rome".

/Lennart

Mina motton

Ett är att "man vet inte om livet är värt att leva förräns man riskerat det".
Annars så är väl dessa Jesu ord mycket gångbara för alla och envar "allt du vill andra skall göra mot dig skall du också göra mot andra."
Och avslutningsvis gamla Havamal;
"Fä dör
fränder dö
själv dör du likaledes
ett vet jag som aldrig dör
dom över död man."

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.