lite varma och biliga kläder för kylan

Det blev lite oväntade svårigheter då jag inte har en friarmsmaskin, där det bara är någon form av pervers, kal yta där man normalt förväntar sig en volym att jobba kring. Letar nu ny symaskin, alternativt ny flickvän med bättre symaskin. Men då får den vara väldigt bra.

Jag har redan bra grejor men en vän köpte en Huqvarna komplett väl fungerande masin för 150 riksdaler på "Hela Människan" en secondhandaffär, så du behöver inte köpa ngn kajalpenna för att fräscha upp dina ögon med o locka en ny hona med bättre maskin....;)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Sydde lite idag också. Overlockbegäret är starkt, måste motstå...

Iaf, så blev det ett par innervåttar i härligt rustik arméfilt. Hur mycket ull det är vet jag inte, men jag skulle tippa på runt 80-85%. Asbestkliet får man på köpet. Fick tvätta filten ett par gånger innan överskotts/malmedellukten försvann.
4270308514_be8b3815c5_o.jpg

Det är alltså tingestarna längst till höger. Jag fulmåttade av ett par lovikas, och tacklade om dem till ett tvådelat mönster. Det visade sig vara lite för smalt skuret över handen/underarmen så jag fick sy in en kil. Funkar det med. Ruggigt varmt blev det iaf i skalen när dessa foder kom på plats. Sydde på resår över baksidan av handleden, de sitter som gjutna. Tänkte efter före lite grann och sydde på öglor i 10 mm nylonband så de blir lätta att hänga upp och torka och så.

F'låt såg, för att jag stal din tråd, men temat är ju lite detsamma.

Sydde lite idag också. Overlockbegäret är starkt, måste motstå...

Iaf, så blev det ett par innervåttar i härligt rustik arméfilt. Hur mycket ull det är vet jag inte, men jag skulle tippa på runt 80-85%. Asbestkliet får man på köpet. Fick tvätta filten ett par gånger innan överskotts/malmedellukten försvann.
4270308514_be8b3815c5_o.jpg

Det är alltså tingestarna längst till höger. Jag fulmåttade av ett par lovikas, och tacklade om dem till ett tvådelat mönster. Det visade sig vara lite för smalt skuret över handen/underarmen så jag fick sy in en kil. Funkar det med. Ruggigt varmt blev det iaf i skalen när dessa foder kom på plats. Sydde på resår över baksidan av handleden, de sitter som gjutna. Tänkte efter före lite grann och sydde på öglor i 10 mm nylonband så de blir lätta att hänga upp och torka och så.

F'låt såg, för att jag stal din tråd, men temat är ju lite detsamma.

Har ett gäng Helley Hansen tröjor som jag inte använder, sockor vantar, mössa kanske de kan bli,,,

Testade vantarna nu över helgen, de fungerade mycket bra. Men fodrena var kass, kändes ganska snabbt fuktiga och kalla, som tur var hade jag med ett par stickade reservfoder så de användes mer.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips