Lim till kängor?

Jag upptäckte vid skötsel av mina kängor idag att limmet mellan sula och läder börjar släppa på utsidan av skon. Garantin har gått ut, inköpsstället har bytt ägare och jag har inte kvar kvittot. :)

Det som återstår är alltså att själv limma eller låta en fackman göra det. Om jag väljer att limma själv, vad bör jag använda för lim?

boran; sa:
Jag upptäckte vid skötsel av mina kängor idag att limmet mellan sula och läder börjar släppa på utsidan av skon. Garantin har gått ut, inköpsstället har bytt ägare och jag har inte kvar kvittot. :)

Det som återstår är alltså att själv limma eller låta en fackman göra det. Om jag väljer att limma själv, vad bör jag använda för lim?
Liquisole brukar funka till det mesta. Jag kan ta med en tub till jobbet. :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Späd LSen

Det går utmärkt att späda liquisole med ammoniak, så får man den konsistensen man vill ha.

LSen härdar/torkar på samma tid som vanligt och beter sig på samma sätt som vanligt både innan (lite mer lättrinnande dock) och efter det har torkat

/Mattias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips