Liggunderlag- Någon som har en JR gear traverse core primaloft?

Jag har haft jr gear traverse. Riktiga skitunderlag tycker jag! Prasslar, glatta så man glider av (jag försökte lägga massa strängar med kontaktlim längs med men det hjälpte inte) och har gått hål på flera ställen. Haft två st. De är billiga men där slutar fördelen. Inte problem med ventilen dock.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ok

Jag har ett sådant sedan 3 år och har ännu inte haft några problem. Komforten är naturligtvis väldigt bra med den tjockleken.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Har testat ett nu i två nätter. Bra komfort men primaloft fyllningen ligger löst i kanalerna och tittar man genom underlaget i motljus ser man att primaloft bitarna ligger i den ände man för tillfället håller neråt. Ett "primaloft band" åkte ut genom ventilen när jag släppte ut luft. Även gummiventilen i det mindre ventilhålet ploppade ur och försvann. Funktionen med ett stort hål och ett mindre hål med ventil är såldeles borta.

Nja, säger jag. Knappast prisvärt.

Jag är inne på att införskaffa mig ett liggunderlag och har kollat lite här och med dina åsikter verkar inte JR Gears liggunderlag något att ha. Jag kommer troligtvis endast att hålla mig till sommarhalvåret och kanske inte behöver det med högst r- värde men jag vill fortfarande ha ett bekvämt underlag liksom. Det vekar vara Exped eller Therm-A-Rest som gäller men det är ju bara frågan om vilket man ska välja.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips