Liggunderlag- Någon som har en JR gear traverse core primaloft?

Jag har haft jr gear traverse. Riktiga skitunderlag tycker jag! Prasslar, glatta så man glider av (jag försökte lägga massa strängar med kontaktlim längs med men det hjälpte inte) och har gått hål på flera ställen. Haft två st. De är billiga men där slutar fördelen. Inte problem med ventilen dock.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ok

Jag har ett sådant sedan 3 år och har ännu inte haft några problem. Komforten är naturligtvis väldigt bra med den tjockleken.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har testat ett nu i två nätter. Bra komfort men primaloft fyllningen ligger löst i kanalerna och tittar man genom underlaget i motljus ser man att primaloft bitarna ligger i den ände man för tillfället håller neråt. Ett "primaloft band" åkte ut genom ventilen när jag släppte ut luft. Även gummiventilen i det mindre ventilhålet ploppade ur och försvann. Funktionen med ett stort hål och ett mindre hål med ventil är såldeles borta.

Nja, säger jag. Knappast prisvärt.

Jag är inne på att införskaffa mig ett liggunderlag och har kollat lite här och med dina åsikter verkar inte JR Gears liggunderlag något att ha. Jag kommer troligtvis endast att hålla mig till sommarhalvåret och kanske inte behöver det med högst r- värde men jag vill fortfarande ha ett bekvämt underlag liksom. Det vekar vara Exped eller Therm-A-Rest som gäller men det är ju bara frågan om vilket man ska välja.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips