Letar efter någon som kan göra kolfibergrepp till knivar.

Tror jag lagt denna rätt, annars var vänlig att flytta.

Fick tips om att söka mig hit för att hitta personer som hade kunskap om detta, men fanns flera medlemmar med dom namnen jag fick..så tänkte att det är enklare såhär.

Jag söker efter en person som har kunskap att göra kolfiberscales/handtag/grepp till en eller flera av mina knivar. Eller någon som vet någon som kan. :)

Tack på förhand folket!

Tror jag lagt denna rätt, annars var vänlig att flytta.

Fick tips om att söka mig hit för att hitta personer som hade kunskap om detta, men fanns flera medlemmar med dom namnen jag fick..så tänkte att det är enklare såhär.

Jag söker efter en person som har kunskap att göra kolfiberscales/handtag/grepp till en eller flera av mina knivar. Eller någon som vet någon som kan. :)

Tack på förhand folket!

Varför gör du dom inte själv? Köp lite kolfiber(väv), ta lite epoxylim, blanda, kläm ihop, låt härda,
slipa till. Förenklat. Lite ohälsosamt att syssla med epoxy och slipa kolfiber, men med bra skydd så är det klart görbart.
Det sysslades en del med sånt här på mitt förra jobb. Själv gjorde jag ett par högtalarkoner i kolfiber vid nåt tillfälle. Det är verkligen inget svårt. Bara att prova.;)
Kjell

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Varför gör du dom inte själv? Köp lite kolfiber(väv), ta lite epoxylim, blanda, kläm ihop, låt härda,
slipa till. Förenklat. Lite ohälsosamt att syssla med epoxy och slipa kolfiber, men med bra skydd så är det klart görbart.
Det sysslades en del med sånt här på mitt förra jobb. Själv gjorde jag ett par högtalarkoner i kolfiber vid nåt tillfälle. Det är verkligen inget svårt. Bara att prova.;)
Kjell

Men måste ju köpa verktyg och allt, blir ett dyrt knivhandtag då. Har ingenstans att hållas heller.
Var mest det jag ville ifrån :)

Knivmaterialbutiker som t ex. Nordell Knives och Brisa har kolfiberplattor i lite olika uföranden och storlekar.

Tror inte att det är några problem med att fila och slipa i kolfiber, om du ska ha platta skalor/handtagssidor och bara runda till kanterna är det inte heller något större jobb.

Är handtagsformen lite mer komplicerad med fingeruttag eller liknande blir det förstås lite mer slipande.

Tålamod, borr, halvrund träfil, slippapper och mer tålamod kan man komma långt med, kolfiberdamm skall man helst inte ha i elektroniken och lungorna.
go tur

Kolfiberdamm är ytterst otrevligt!
Vanliga munskydd som man köper i bygghandeln räcker inte. Små partiklar som letar sig ned i lungorna.

Däremot är det inte så svårt att jobba med. Såga, fila och slipa är inga större problem.

//Per

Knivmaterialbutiker som t ex. Nordell Knives och Brisa har kolfiberplattor i lite olika uföranden och storlekar.

Tror inte att det är några problem med att fila och slipa i kolfiber, om du ska ha platta skalor/handtagssidor och bara runda till kanterna är det inte heller något större jobb.

Är handtagsformen lite mer komplicerad med fingeruttag eller liknande blir det förstås lite mer slipande.

Hittade bara glasfiber eller kolfiberlaminerat g10 :/

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips