Tror du tänker på Selma: "Äntligen stod prästen i predikstolen".Strykarräven; sa:"En gång en rödräv i Norge." Har inte Strindberg börjat någon bok med den frasen?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Låsa fast tält?
- Trådstartare henrik_
- Start datum
Håkan K; sa:Tror du tänker på Selma: "Äntligen stod prästen i predikstolen".Strykarräven; sa:"En gång en rödräv i Norge." Har inte Strindberg börjat någon bok med den frasen?
Fullt upp pâ jobbet ser jag
vi pâ övervâningen har inte tid med sânt trams ;-)
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Påstår du att chefsjobbet är tungt?gundj; sa:Fullt upp pâ jobbet ser jag
Har tentainläsningsperiod, vilket betyder skidåkning och utsidan...
Nä, gubben på våningen ovanför menar han har fullt upp med att brygga kaffe!Strykarräven; sa:Påstår du att chefsjobbet är tungt?gundj; sa:Fullt upp pâ jobbet ser jag
/Håkan
Håkan K; sa:Nä, gubben på våningen ovanför menar han har fullt upp med att brygga kaffe!Strykarräven; sa:Påstår du att chefsjobbet är tungt?gundj; sa:Fullt upp pâ jobbet ser jag
/Håkan
Japp, sekreterarna är ju inte här denna veckan, jäkla latmaskar.
Hmmm, heter det latmaskor när det är kvinnor?
NEJ! Det finns ingen produkt som kan låsa fast ett tält. Tält är gjorda för att de skall vara lätta att flytta.henrik_; sa:Finns det någon produkt som gör det möjligt att "låsa fast" (läs: förankra i marken inte i stolpar/träd etc) ett tält så att ingen liten busunge kan ta och springa iväg med det då man är ute på äventyr i den lokala faunan?
Däremot finns det jordankare och andra prylar. De flesta jordankare är lätta att få ner i jorden men svåra att få upp - det är nog avsikten med jordankare. Lock Alarm Längre ner på sidan finns jordankare.
Ja, eller på tyska die Latmaske (kallar du Frau Motz latmaska? På nätet? Om hon visste det, du skulle bli portad från kaffebryggarn ögonaböj!)gundj; sa:Hmmm, heter det latmaskor när det är kvinnor?
Tackar för alla svaren 
Anledningen till att jag frågade var för att jag helt sonika satt och funderade på alla problem vi har här i världen och blev sugen på att veta om någon smart människa lyckats komma på att låsa fast ett tält i marken tillfälligt (dvs utan betong och grejer). Tänkte att här kunde vara ett bra ställe att fråga.
Att sedan det skulle vara enkelt att skära loss fästet på tältet hade jag inte tänkt på, så då hade det inte spelat någon roll ifall det fanns en bra fästa-i-marken manik, man hade behöft en fästa-fästet-i-tälten-så-ingen-kniv-kan-skära-loss grej också.
Så rent teoretisk fråga alltså
Anledningen till att jag frågade var för att jag helt sonika satt och funderade på alla problem vi har här i världen och blev sugen på att veta om någon smart människa lyckats komma på att låsa fast ett tält i marken tillfälligt (dvs utan betong och grejer). Tänkte att här kunde vara ett bra ställe att fråga.
Att sedan det skulle vara enkelt att skära loss fästet på tältet hade jag inte tänkt på, så då hade det inte spelat någon roll ifall det fanns en bra fästa-i-marken manik, man hade behöft en fästa-fästet-i-tälten-så-ingen-kniv-kan-skära-loss grej också.
Så rent teoretisk fråga alltså
Anta att tältet är borta när man är tillbaka från sin tur. Finns det då en föräkring som täcker detta, eller är det kanske något man borde starta med. Med tanke på hur ovanligt det verkar vara att någon tar tältet borde man tjäna en hel del på premierna...
[Ändrat av Erich 2006-01-05 kl 19:19]
[Ändrat av Erich 2006-01-05 kl 19:19]
Naturligtvis kan du teckna hemförsäkring till ditt tält! Frågan är om husvagnsförsäkring är bättre?Erich; sa:Anta att tältet är borta när man är tillbaka från sin tur. Finns det då en föräkring som täcker detta, eller är det kanske något man borde starta med.
Håkan K; sa:Man skulle ju kunna gräva en grop, 1x1 m, 0,5 m djup. Gjuta i betong och då åxå sticka ner en grov stålvajer, med en ögla på. Öglan låses sen fast i tältet, i lämplig fästpunkt.
För meckigt. Om man har ett innertält (om man nu har det) med "bathtub floor" så fyller man det helt enkelt med betong och väntar tills den stelnat innan man går. Oavsett knivar lär man i alla fall ha ett golv kvar efter busungarnas härjningar. Slänger man dessutom in ryggsäcken med ryggsidan ner så har man också kvar ett bärsystem. Samt delar av sin hund -- Plats!
Liknande trådar
- Svar
- 44
- Visningar
- 9 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg