Spännande. Jag är dock en stugvandrare så jag får väl kolla hur det blir med sådana möjligheter när allt är klart.
Lapplandsleden Hemavan-Borgafjäll
- Trådstartare bjornbuse
- Start datum
Enligt länsstyrelsens hemsida ska leden vara färdig hösten 2021.När beräknas de vara färdiga med Leden? Hur blöt är leden i mitten på juni och finns det snö på leden?
Vilka stugor som kommer finnas har vi svar på redan. Jag har beskrivit dem i mitt inlägg #9 på första sidan.Spännande. Jag är dock en stugvandrare så jag får väl kolla hur det blir med sådana möjligheter när allt är klart.
Proviantera kan man göra i Klimpfjäll och samtidigt ladda mobilen. I övrigt får man bära maten på ryggen. Kartor finns naturligtvis, men jag är inte uppdaterad där.Är lite sugen på att gå leden. Någon som vet om den passerar platser där man kan proviantera? Finns det en karta över ledsträckningen?
Misstänkte det. Då blir det att bära mat för sisådär 15 mils vandring, det är nog lite mer än vad jag orkar. Skulle kanske gå att dela upp den i två etapper, med start från vägen mot Kittelfjäll…Proviantera kan man göra i Klimpfjäll och samtidigt ladda mobilen. I övrigt får man bära maten på ryggen. Kartor finns naturligtvis, men jag är inte uppdaterad där.
Du kan kolla med Tärna Vilt som håller till i Boxfjäll/Joesjö. De säljer en del mat, men är osäker på exakt vad.Misstänkte det. Då blir det att bära mat för sisådär 15 mils vandring, det är nog lite mer än vad jag orkar. Skulle kanske gå att dela upp den i två etapper, med start från vägen mot Kittelfjäll…
Tack för tipset, ska kolla med dem om jag bestämmer mig för att gå leden.Du kan kolla med Tärna Vilt som håller till i Boxfjäll/Joesjö. De säljer en del mat, men är osäker på exakt vad.