Lanza cykel?

har kommit över en racer av med ram av märket "Lanza, Älvsjö". Alla detaljer är campagnolo rakt igenom o den är mycket lätt. Skulle gissa att den är ca 10 år men nästan helt oanv.
kan inte så mycket om landsvägscyklar o undrar om nån vet något om dessa ramar/värdet?
/Rikard

Du får nog fråga lite äldre cyklister i trakten, det finns överallt små rara märken.
Värdet bruks eller samlar? En väl utrustad stålracer med Campo av mera prestigefyllda modeller NR mfl och i rätt storlek är för rätt köpare värd ett par tusen, en plain jane ca 500:-
Är din i rätt storlek för dig?

go tur

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
c-c måttet på ramen är 55 o jag är 182 så jag antar att den är ganska rätt.
är osäker på vilka camp-växlar det är (står bara camp) men nav/lager är Camp Record så jag antar det är fina grejer. Fälgarna är Mavic GP-4.
hade nämligen i åtanke att bygga en superlätt, helt strippad cykel , men blev fundersam om det är onödigt om detaljerna/cyklen som helhet är för "fin".

...är väl egentligen ute efter en "veteran-racer", Peugot eller dyl. Har en jättefin gammal Mustang sen tidigare, men skulle behöva en till då familjen blivit större.
kanske någon som vill göra ett byte?

rikard anders; sa:
har kommit över en racer av med ram av märket "Lanza, Älvsjö". Alla detaljer är campagnolo rakt igenom o den är mycket lätt. Skulle gissa att den är ca 10 år men nästan helt oanv.
kan inte så mycket om landsvägscyklar o undrar om nån vet något om dessa ramar/värdet?
/Rikard

Det fanns/finns en duktig cyklist i Stockholmsområdet som hette Michele Lanza. Kan han varit inblandad i din ram?

ja, jag tror det. kvinnan som jag köpte cykeln av ville bara bli av med sonsonens cykel o påstod att den var specialbyggd för nån som hette dito ramen (Lanza).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips