hendberg; sa:Tycker jag med...Mickael83; sa:Johnboy; sa:Instämmer med föregående talare.
Ja du, i samhället finns det gott om sådana som håller med.![]()
ASG
Visste att det skulle slå tillbaka.
hendberg; sa:Tycker jag med...Mickael83; sa:Johnboy; sa:Instämmer med föregående talare.
Mickael83; sa:hendberg; sa:Tycker jag med...Mickael83; sa:Johnboy; sa:Instämmer med föregående talare.
ASG
Visste att det skulle slå tillbaka.
Mickael83; sa:Förresten svarade du inte på: Vad fan är ett onaturligt väckt intresse för ett äventyr?
Eftersom du inte verkar kunna svara på det måste det bara finnas naturligt väckta intressen för äventyr och därmed om jag har väckt intresse hos någon så måste det alltså förtjäna uppmärksamhet, eller hur?
tjonsson; sa:Mickael83; sa:Förresten svarade du inte på: Vad fan är ett onaturligt väckt intresse för ett äventyr?
Eftersom du inte verkar kunna svara på det måste det bara finnas naturligt väckta intressen för äventyr och därmed om jag har väckt intresse hos någon så måste det alltså förtjäna uppmärksamhet, eller hur?
Ett onaturligt intresse för ett äventyr är till exempel ett intresse väckt av att någon gråtfärdig cyklist, på ett friluftsforum, reagerar så hårt på att ingen orkar bry sig i det faktum att han behöver folk som står efter vägen och ger honom sportdryck, att vissa känner sig, av medlidande, tvingade att ställa upp.
tjonsson; sa:Niklas. Jag tillhör den delen av befolkningen som tycker att det kan vara ett stort äventyr att cykla till jobbet, så jag kan inte direkt bjuda på några större excesser.
Anledningen till att jag reagerade på inlägget om att värdet av ett äventyr är individuellt är den något falska ödmjukhet som vissa element i äventyrbraschen klär sig i. Jag är av den fasta övertygelsen om att allt till syvende og sidst handlar om bekräftelse, från sig själv och/eller andra. Behöver man ta fram megafonen för att någon ska lyssna på och applådera ens bedrifter kan man kanske tolka det som att folk egentligen inte är intresserade och nöja sig med den egna tillfredställelsen över övervunna hinder. Ett bra äventyr förtjänar sin egen uppmärksamhet.
FJansson; sa:Hej Mickael,
Jag kan ställa upp om Östersund är intressant som langningspunkt.
Lycka till!
/Fredrik
avslutad210712; sa:Vet inte riktigt hur det gått för dig dvs om det blir någon cykeltur eller när det blir. Eftersom du passerar Töre, Morjärv så kan jag alltid stå där och langa lite grejor bara jag vet när du passerar. Något beroende på när det är kan jag kanske stå vid vägen i Luleå istället eftersom jag jobbar där. MEN MEN om det är under någon del av året när jag själv är i fjällen så får du klara dig själv.
Begär inte mer än ett tack som tack
Och i Sundsvall kan jag eventuellt övertala min kusin att langa lite![]()