Långfärdscyklist försvunnen i Sverige! (Jesper Almgren)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
vilken bra idé att lägga upp det här på utsidan! jag hoppas verkligen att jesper hittas välbehållen, han hälsade på mig i umeå innan han for neråt landet så om du bor kring borlänge håll ögonen o öronen öppna.

Jag kollade flashbacktraden och det verkar inte sa. De hanvisar aven till facebook som jag inte kommer at och inget nytt dar heller.

Verkar ju valdigt valdigt konstigt.

Vad grundar du det på? Vet du något polisen inte vet?

magkänsla. Tror att han kan ha blivit påkörd eller liknande för att bli lämnad att dö. Kan tänka mig att många bönder kör de småvägarna i skogen för att undvika polisen. Men men, vi får se.

ligger i samma linje som denna person:

"Jag baserade teorin om kroppsdelar på det faktum att polisen uttalat sig om att kroppen var i ett så pass dåligt skick att det inte ens gick att könsbestämma den. DalaDemokraten skriver "Kroppen, eller kroppsdelarna, är nu skickade till Uppsala för en undersökning av rättsläkare." Fyndet skall ha identifierats som "kvarlevorna av en människa" och polisen konstaterade att det handlar om en "kropp som legat länge utomhus" enligt DT.se

Det kan som du säger även hända att kroppen hamnat på menyn för diverse asätare i skogen. Kroppen skall ha hittats i ett skogsparti, vet inte om det är vid vägkanten. Men om nu djur har släpat runt honom så kan ju fyndplatsen och platsen där han avled vara olika ställen.

Det som förbryllar mig är att Polisen i nuläget inte misstänker brott. Men detta kan ju även handla om att de inte vill läcka sina misstankar till pressen för att förhindra att eventuellt bevismaterial försvinner, så som DT.se skriver i slutet av denna artikel:
http://www.dt.se/nyheter/ludvika/1.3...-dod-i-ludvika"

Ärligt talat, vad tror du om folk? Isf ska ju nån ha kört på honom och sedan släpat undan liket, för det är få skogsvägar som är så illa befarna att inte nån som legat i vägkanten sedan mitten av juli upptäckts bra mycket tidigare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips