Lakan i stugorna.

och jag hoppas då att STF fortsätter med de reglerna även i fortsättningen! Ett underlakan och örngott väger typ 200 gram, bara att köra på det tycker jag.
 
En sådan ton, har bott både på STF stuga o vandrarhem. Att ha bäddutrustning i siden är inte så tungt i packningen.
Men förtänksamhet i C-19 tider har uppenbart inte alla. erik-odal missade örngottet.

go tur
 
Jo, jag hittade, Sidenselma och Sleep in silk har. 600 spänn extra alltså, minst. Får fundera på om det värt det jämfört med att släpa på ett halvt kilo(!) bomull? Kanske bara en gång.

Jag trodde att mitt reselakan i siden var en livsinvestering. Det brukade duga så fint.
 
Det har du ju faktiskt rätt i. Gäller bara att hitta rätt storlek och material på några dagar. Ja, jag borde ha läst informationen tidigare.
 
Påslakan i siden som har en ficka för kudden. Då skulle det väl bara vara underlakanet då. Väldigt vilka muckartoner det blev för detta ämne. Måste man dryga upp sig om någon vill fråga något.
 
Borde väl funka med nåt syntettyg typ viskos också? Borde ju bli betydligt billigare och man slippter leta stuvar. Eftersom du redan har reselakan och måste köpa nåt som antagligen bara ska användas en gång, menar jag.
 
Vi gjorde så, köpte några meter viskos. Det blev inte så mycket lättare än bomullslakanet, men känns som ett bättre material som vi kan rulla in oss i och ha som sovsäckslakan också.
 
Trams, har man reselakan eller sovsäck duger det gott. Varför dom kräver detta är obegripligt. Smittmässigt spelar det noll roll, falsk trygghet. Självklart ska man inte ligga rakt på kudde sängkläder och madrass, men det är väl normalt folkvett.
 
Trams, har man reselakan eller sovsäck duger det gott. Varför dom kräver detta är obegripligt. Smittmässigt spelar det noll roll, falsk trygghet. Självklart ska man inte ligga rakt på kudde sängkläder och madrass, men det är väl normalt folkvett.
Ja, jag håller med, och tog ju för givet att sovsäck och reselakan var ok, som det brukar vara, tills jag tittade litet mer noga i instruktionerna. Mycket coronaanpassningar är spel för gallerierna. Bara för att visa att "vi gör något".

Hoppas att detta inte håller i sig. Jag har bara spontanbott i stugor förr, någon natt då jag känner för det och det råkar stå en stuga ungefär där jag vill övernatta. Jag gillar flexibiliteten med tält, och reselakan är faktiskt bättre än underlakan på en tälttur.
 
Text från FHM:
"Viruset kan överföras via förorenade ytor, så kallad indirekt kontaktsmitta men risken för att bli smittad via förorenade ytor bedöms som mindre än via droppsmitta mellan människor."
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.