Lågprisdebatten når softshell-fleece

Epilog

Och i och med detta tar sig trådens skapare rätten att dra streck för debatten. Frid råder över jorden. Var man klär sig fortsättningsvis som han vill och behagar ty målet är avgjort, vi har enats om att vara oeniga. Över ett vintrigt Stockholm i väntans tider sänker sig frostens kyliga hand, men mellan de tidigare så arga kontrahenterna i membranfleecedebatten utbyts varma handskakningar och frändeskål. Gott.

Till slut vill jag i rollen som trådskapare bara lyfta fram ett synnerligen ironiskt faktum, nämligen att vi i detta mål ser en direkt pendang till en tidigare tvist om nyttan av membran i skodon. I DEN debatten innehade två av de ivrigaste kontrahenterna, "Kåtornas Herre" - Raskesven och "Plastgranarnas Överstepräst" - herr Lindholm, ombytta roller. Med detta vill jag påminna läsaren av denna tråd om att subjektet är ett särdeles svårfångat och ombytligt väsen som inte så lätt låter sig katalogiseras och etiketteras. Och väl är väl det.

Julefrid.

/ G

FOTNOT:

Det känns ytterst besvärande att behöva bryta den totala frid, lugn och harmoni som nu inträtt i denna trâd, men jag kánner mig tyvärr nàdgad att göra en liten förtydling:

1: Undertecknad, ibland kallad Plastgranarnas Översteprást, har i största allmánhet inget att invända mot plagg med membran i, vad membran det vara mà, och vilket slags plagg áven det det vara mâ.

2: Den enda stândpunkt jag förfäktade, och fortsátter att förfäkta, är den att en WS-fleece inte är ett plagg som i första hand bör ingà i ett obligatoriskt start-up base-kit för friluffare, utan snarare tillhör pâbyggnadsdelen av ett, là oss kalla det Base-kit Plus.

3: Den insikten nàdde jag, ironiskt nog bl.a av de komentarer som min vän Kâtornos Kung delgav mig i nedan trâd. http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=23521
Man kan redan här, framför allt i undertecknads sista inlägg, se ett första grogry i den syn pà polyvalens (dâ: "Mângsidighet") som sedan växt sig allt starkare.

Salam alikum

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fotnot 2, 10 âr senare:

Ta mig tusan om inte tiden gett mig rätt och att jag vann! (men det visste jag ju som sagt redan dâ)

God Jul.

Tjenixen thureb,..tja, det var ett tag sedan man var här... , man fâr gratta till de 13.000 inläggen!: du màste tillhöra en av de sista legendarerna, eller?

Simma lugnt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips