Lågbudget Tält

Funderar på om man ska ha ett lätt tält eller ett mer rymligt 2-manna. Är det nån nackdel att innertältet är mest mesh om man inte ska vara ute på vintern? Visserligen kan man ju alltid råka ut för snö i våra vackra fjäll...

Nån som har erfarenhet av Vaude Taurus ultralight? Ska nog mest använda det ensam men funkar det om man är två plus två halvstora hundar (lapphundar) eller ligger man i det närmaste på varandra?
Jag har bland annat ett Vaude Taurus ultralight som jag använt i på vissa fjällturer. Det funkar bra om man är noga med att resa det längs med vindriktningen.
Vaude Taurus Ultralight är enligt mig på tok för litet för två vuxna samt två hundar! Tältet är dock ett rymligt enmanstält.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Marmot Earlylight 2p

Är det någon som har erfarenheter av Marmots tält? Speciellt intresserad av de mindre varianterna som t ex Earlylight 2p. Skall ha det till lättare vandring, en person och hund, även till paddling.

Du kan få köpa mitt 3 säsonger gamla Vaude Taurus II. Kanontält, men ville ha ett med större absid så man kan sitta inne när det regnar (blev ett Helsport Fjellheim camp 3, tokfint).

Finns i Linköpings för en billig peng. Annars måste jag fortsätta bearbeta brorsan min så att han köper det :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips