Laga trasigt neoprenkapell

Jag köpte en begagnad kajak och fick med ett trasigt neoprenkapell på köpet som jag tänkte försöka att laga.

Neoprenet har delvis "spruckit" och delvis gått hål i främre delen av kapellet där man drar i "kapellstroppen" så att säga.

Jag undrar om det är nån som har några lagningstips?

Jag hade tänkt att limma och sy ihop neoprenet så gott det går och sedan förstärka med antingen mer neopren eller eventuellt annat tyg där kapellet tar som mest stryk dvs runt sittbrunnskanten.

Är mycket tacksam om nån kunde hjälpa mig.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Tack för all hjälp!

Jag har köpt neoprenlim i en dykaffär och limningen ser ut att hålla måttet. Får se om det håller när det verkligen gäller...

rocketroll; sa:
Tack för all hjälp!

Jag har köpt neoprenlim i en dykaffär och limningen ser ut att hålla måttet. Får se om det håller när det verkligen gäller...

Lycka till!! Skulle det inte hålla eller du vill säkra så glöm inte att det finns neoprentejp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips