Laga trasigt neoprenkapell

Jag köpte en begagnad kajak och fick med ett trasigt neoprenkapell på köpet som jag tänkte försöka att laga.

Neoprenet har delvis "spruckit" och delvis gått hål i främre delen av kapellet där man drar i "kapellstroppen" så att säga.

Jag undrar om det är nån som har några lagningstips?

Jag hade tänkt att limma och sy ihop neoprenet så gott det går och sedan förstärka med antingen mer neopren eller eventuellt annat tyg där kapellet tar som mest stryk dvs runt sittbrunnskanten.

Är mycket tacksam om nån kunde hjälpa mig.

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Tack för all hjälp!

Jag har köpt neoprenlim i en dykaffär och limningen ser ut att hålla måttet. Får se om det håller när det verkligen gäller...

rocketroll; sa:
Tack för all hjälp!

Jag har köpt neoprenlim i en dykaffär och limningen ser ut att hålla måttet. Får se om det håller när det verkligen gäller...

Lycka till!! Skulle det inte hålla eller du vill säkra så glöm inte att det finns neoprentejp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips