(Altra är inte barfota skor... 🤫)
Laga sula
- Trådstartare DoktorGlas
- Start datum
Kanske skulle börjat med en cykeltur då.Och man kanske inte ska ge sig ut på vandring det första man gör efter att ha gått i vanliga skodon hela sitt liv.
Precis sådana förmaningar har jag fått förut av entusiasterna, men ingen har lyckats övertyga mig om varför jag ska utsätta mig för smärta eller ägna massor med tid åt att vänja mig vid något som jag inte ser några fördelar med. I deras ögon är mina fossingar förmodligen ohjälpligt skadade av att ha gått mer än ett halvt liv i onaturliga skodon, men det tar jag med jämnmod. Stenåldern är överskattat som ideal.Har aldrig provat, men eftersom det är stor skillnad mot vanliga skor så antar jag att man måste vänja sig försiktigt under lång tid. Ide´n kommer väl ifrån att tidigare i historien så funkade det utmärkt att springa runt i terrängen utan skor.
Stenåldern är överskattat som ideal.
Finns någon bra fysisk butik att prova barfotakängor i? Gärna i Stockholm.
Thure
Jag har upplevt att (ShoeGo, Liquisole -säljs inte längre?), Biltemas gummilagning, Rubberfix mm är mycket likartade, tycker nog att Biltemas Gummilagning är mer lätthanterad än Rubberfix. men det beror ju på om man ska limma, gjuta eller spackla med det också.Jag tror inte det skulle läcka ut. Hålet måste vara väldigt litet.
Jag trodde Liquisole var liknande Shoe Goe, en tjock gucka?
Sulan har rätt grovt och djupt mönster. Rena golvdödaren, för det fastnar stenar "skårorna". Om jag har tur och hålet är i en skåra så borde jag kunna kleta på lite tjockare utan att det känns som en klump under foten.