laga regnjacka

Jag har upptäckt ett litet 4-5mm långt hål på min regnjacka. Jackan är av "andas-material" tenson mpc extreme. Har ni några tips på hur jag lagar det på bästa (och osynligaste) sätt för att slippa få in vattnet?

Osynligaste brukar ju vara att laga från insidan, Liquisole och sen nåt som "armering" som håller ihop det hela. Det går att göra en sån lagning från utsidan, man får pilla in lappen som ska funka som armering och förska släta ut den utan att göra hålet större, sen sprutar man in "limmet" och pressar ihop det hela.

Fast om det är bästa sättet att laga sånt där vet jag inte.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Spinnakertape

Om tyget är någorlunda slätt fungerar spinnakertape bra. Köps (i ett begränsat antal färger) i båthandel.

Gör rent innan och värm *försiktigt* med ett strykjärn så sitter den där.

Snyggare än gaffa, fungerar men inte så elegant. Men min flickvän trodde att de ljusblå lapparna på min mörkblå jacka var designdetaljer, och sa att det var snyggt. Ibland har man tur!

/Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips