Laga Camelbak?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Platypus har lagningslappar att köpa... limmade på en sån och extratätade med tejp... fungerar bra.

kan säkert ha fungerat även med bara tejp...

Liquisole

Funkar fint ! Har själv precis lagat en Platypys vätskepåse och en Camelbak.
Rekomenderas

Ställer mig mycket skeptisk till eltejp

giftigt?

Liquisole brukar funka till dom flesta lagningar.
/Thomas J

Jag har inte läst innnehållsöfteckningen på liquisole men antar att det finns mindre hälsosamma ämnen som är helt OK att laga skor med men dricka påsen? Jag är tveksam - kan man vara säker på att det inte avges något ohälsosamt från torr liquisole-lagning?

Liquisole använder jag gärna til skor och prylar men, utan att veta bättre, skule jag använda försiktighetspricnipen och inte ha det till vätskebehållare jag ska dricka ur...

/Patrik, försiktig

Jag har inte läst innnehållsöfteckningen på liquisole men antar att det finns mindre hälsosamma ämnen som är helt OK att laga skor med men dricka påsen? Jag är tveksam - kan man vara säker på att det inte avges något ohälsosamt från torr liquisole-lagning?

Liquisole använder jag gärna til skor och prylar men, utan att veta bättre, skule jag använda försiktighetspricnipen och inte ha det till vätskebehållare jag ska dricka ur...

/Patrik, försiktig

Glömde säga i förra inlägget att tejpklistret kanske är giftigt det också...

/Patrik, igen

OT-varning:

Livet är världens vanligast sexuellt överförbara sjukdom och dessutom med 100% garanterad dödlighet
;-)

/Patrik. som säger god jul

Men för adrenalinstinna utövare som brukar häcka på den här sidan vore det väl en liten utmaning att klara av detta...

Jag vill också Önska alla på forat en God Jul & Gott Nytt År!

Senast ändrad:
Jag har inte läst innnehållsöfteckningen på liquisole men antar att det finns mindre hälsosamma ämnen som är helt OK att laga skor med men dricka påsen?
/Patrik, försiktig

Jag försöker också att undvika att dricka påsvis med liquisole, tror det är en riktigt dålig ide

Nä skämt åsido, ett litet stickhål exponerar väl inte så stor del av klistret? Jag tror inte det är någon fara.

//Erik

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips