Laga Camelbak?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Platypus har lagningslappar att köpa... limmade på en sån och extratätade med tejp... fungerar bra.

kan säkert ha fungerat även med bara tejp...

Liquisole

Funkar fint ! Har själv precis lagat en Platypys vätskepåse och en Camelbak.
Rekomenderas

Ställer mig mycket skeptisk till eltejp

giftigt?

Liquisole brukar funka till dom flesta lagningar.
/Thomas J

Jag har inte läst innnehållsöfteckningen på liquisole men antar att det finns mindre hälsosamma ämnen som är helt OK att laga skor med men dricka påsen? Jag är tveksam - kan man vara säker på att det inte avges något ohälsosamt från torr liquisole-lagning?

Liquisole använder jag gärna til skor och prylar men, utan att veta bättre, skule jag använda försiktighetspricnipen och inte ha det till vätskebehållare jag ska dricka ur...

/Patrik, försiktig

Jag har inte läst innnehållsöfteckningen på liquisole men antar att det finns mindre hälsosamma ämnen som är helt OK att laga skor med men dricka påsen? Jag är tveksam - kan man vara säker på att det inte avges något ohälsosamt från torr liquisole-lagning?

Liquisole använder jag gärna til skor och prylar men, utan att veta bättre, skule jag använda försiktighetspricnipen och inte ha det till vätskebehållare jag ska dricka ur...

/Patrik, försiktig

Glömde säga i förra inlägget att tejpklistret kanske är giftigt det också...

/Patrik, igen

OT-varning:

Livet är världens vanligast sexuellt överförbara sjukdom och dessutom med 100% garanterad dödlighet
;-)

/Patrik. som säger god jul

Men för adrenalinstinna utövare som brukar häcka på den här sidan vore det väl en liten utmaning att klara av detta...

Jag vill också Önska alla på forat en God Jul & Gott Nytt År!

Senast ändrad:
Jag har inte läst innnehållsöfteckningen på liquisole men antar att det finns mindre hälsosamma ämnen som är helt OK att laga skor med men dricka påsen?
/Patrik, försiktig

Jag försöker också att undvika att dricka påsvis med liquisole, tror det är en riktigt dålig ide

Nä skämt åsido, ett litet stickhål exponerar väl inte så stor del av klistret? Jag tror inte det är någon fara.

//Erik

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips