Lättförtjänta pengar

Uppdateringar

Finns det uppdateringarså att man får menyspråket på Svenska till Garmin 60C? och i så fall vart.
Kan man ändra den inbyggda grundkartan till en Svensk?
Om man köper en Garmin 60C från USA hur fungerar då alla förprogramerade saker?
Funkar WAAS/EGNOS i Sverige
Kan du rekomendera denna GPS? eller finns de andra som är bättre?
 
Re: Uppdateringar

Peder T; sa:
Finns det uppdateringarså att man får menyspråket på Svenska till Garmin 60C? och i så fall vart.
Svenska finns med bland de språk som Garmin 60 levereras med.[/QUOTE]
Kan man ändra den inbyggda grundkartan till en Svensk?

Nej, men att lägga in valda delar av World Map ger ungefär samma noggrannhet som den europeiska grundkartan. Autoroute fungerar dock inte på World Map.
Om man köper en Garmin 60C från USA hur fungerar då alla förprogramerade saker?

Vissa delar som är knutna till grunkartan fungerar inte t ex Intersections.[/QUOTE]
Funkar WAAS/EGNOS i Sverige

Ja, men det är inte i drift ännu.
Kan du rekomendera denna GPS? eller finns de andra som är bättre?

En alldeles utmärkt GPS för skiftande förhållanden som sjön, skogen eller bilen. För att få ut det allra mesta ur den vid bilkörning måste man nog skaffa City Select Europe som tyvärr är ganska dyr (riktpris 2,995 kr finns bara i ett s k bilkit med strömkabel och ett par olika fästanordningar).
 
Sorry Chuck, det blev ...

... ett hjärnsläpp. Vinsten med att handla i USA jämfört med postorder från Sverige blir förstås bara momsen, tullens avgifter och lite högre frakt. Det blir väl cirka 900 kr sammanlagt, och det räcker i alla fall till taxi till Arlanda och tillbaka.
 
60C finns att köpa i sverige för 5054 + 135 frakt.
370$ + 45$ i frakt x 7,4 = 3701 + moms =3839

Så om man skulle klara sig från tull sparar man 1350.
Jag vet inte hur mycket tullen tar men det är säkert 700 eller 800.
Och för mej kan det vara värt några 100 att få atlantic basemap så jag köper nog min i sverige.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.