Lättaste ryggsäckarna runt 50-60 liter

Hittade en ny? säck som ligger bra till på 480 gram, Six Moon Design Essence 08. Den gamla vägce bara 370 gram, men nu har man uppgraderat den med en del funktioner.

Någon som testat?

// Jocke, som vill gå ner lite i vikt på ryggsäcken då utrustningsvikten minskat ytterliggare
 
Har kikat lite på Gossamer Gears säckar, Miniposa ser ju trevlig ut och landar på 480 gram, dvs 60 gram under Granite Gear Virga med samma volym ungefär. Har testat en GoLite Jam2 i dagarna och packat och knallat, vilket dock känns lite overkill i väven.

// Jocke
 
Jag testar en Miniposa med start i morgon, recension kommer... Den väger f.ö. 612 g, men då inklusive två extra fickor fram.
 
Hittade en ny? säck som ligger bra till på 480 gram, Six Moon Design Essence 08. Den gamla vägce bara 370 gram, men nu har man uppgraderat den med en del funktioner.

Någon som testat?

// Jocke, som vill gå ner lite i vikt på ryggsäcken då utrustningsvikten minskat ytterliggare

Jag kan köpa av dig din nuvarande lätta säck.

/Lars
 
gossamer gear mariposa plus

har nu gått totalt ca 50km med min gg mariposa plus. Jag är klart nöjd med säcken. Den håller också fint än så länge,trots tur genom skrapande ungskog. Den klarade även 2km med 25kg utan problem(proviantering i abisko där jag nu befinner mig.). Jag tror att denna säck är ganska ideal för totalvikter runt 10-12kg. Ligger man runt 15kg kanske det kan vara värt de extra 300g i en six moon starlite istället. Går man inte i skog skulle jag kanske också våga mig på något med tunnare väv.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...