Lätta snabbtorkande skor att vandra i

Har nu gjort en beställning på Merrells True Glove. Denna kommer att testas som lägersko under sommarens första fjällvandring för utvärdering. Kanske går jag sedan den längre turen i Jämtland i dessa, i annat fall sliter jag färdigt på mina gamla Salomon Techamphibian.

Många intressanta förslag i tråden. Kollar lite mer på en del av dessa.

Joakim: Är det en GTX-modell du har?

Hmm, blev fel sko, mysko. Här är iaf rätt variant:

http://www.istockphoto.com/stock-photo-17103063-merrel-barracuda.php

Tyvärr verkar detta vara en specialutgåva som inte verkar finnas kvar. Vet ej varför. Jag köpte dom i Polen på en tjänsteresa och de har minimalt med mesh och mycket lufthål. Utmärkta att springa block med och stabila på foten.

Jag hade Salomon Techamphibian tidigare, riktigt trevliga, men slets lite väl fort. Jag är dock uppe och springer blockterräng vilket sliter mer än normalt på sulorna.

// Jocke

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
I letandet efter den optimala skon: Vad sägs om att vulka på en del av ett cykeldäck under Ultraskon http://www.vivobarefoot.com/us/mens/ultra-mens-34.html? Om man väljer ett downhildäck får man spridning av trycket från skarpa stenar o dylikt och dessutom ett suveränt grepp. Tanken är att vulka på det under framfoten enbart. Om det fungerar så är kvar att lösa ett bättre skydd mot stenar och grus som gärna kommer in i de stora hålen på ovansidan.

Om man löser det har man en sko som är otroligt lätt, inte suger upp något vatten (som sagt, skaka av den så är den torr), dessutom fungerar den både i kallt (testat 0-gradigt snöslask), varmt, blött o torrt.

Några idéer på hur man lösa sten i skorna-problemet?

jag använder ibland mina adidas hydroterra shandal, de fungerar ju inte ifall det är för kuperat-speciellt inte om man håller hög hastihet, men de har helt ok sula, är billiga/snabbtorkande/relativt lätta(dessutom kan man ha dem som tofflor eftersom hälen går att trampa ner, magi!).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips